Perfil Digital Alcaldes 2019 Portada

Perfil digital de Marc Almendro, alcalde d’Alella

Marc Almendro i Campillo

Marc Almendro i Campillo, d’ERC+SxA, és el nou alcalde d’Alella amb el suport dels 7 regidors d’ERC+SxA i el representant de l’Alternativa per Alella-CUP i l’abstenció de Gd’A.

Analitzem el perfil digital de l’electe més jove que ha arribat a l’alcaldia d’Alella.

Google

Si escrivim “Marc Almendro i Campillo” a Google veurem que la seva identitat digital està treballada en positiu.


Publicitat

El primer resultat és el seu currículum publicat a la pàgina web de ‘L’Ajuntament d’Alella’, mostrant transparència i proximitat. El seu perfil a Twitter obté la segona posició i el de Facebook la tercera i quarta. Molt bé!

En cinquena posició tenim el perfil del nou alcalde en el web d’Esquerra Republicana.

Facebook

El seu perfil de Facebook està treballat amb consciència. La foto de portada són les vinyes d’Alella i a la de perfil surt ell amb una flor groga.

Totes les publicacions del mur són missatges propis, fet que demostra la intencionalitat que posa en aquesta xarxa social.
Habitualment realitza dues o tres publicacions setmanals. Però del 27 d’abril al 8 de maig va incrementar la intensitat per presentar a tots els membres de la candidatura. Una bona iniciativa per apropar el seu equip al poble.

El volum d’interacció amb els altres és baix, però les seves comunicacions denoten horitzontalitat i enteniment del nou model polític (bottom-up).

Twitter

Només amb un primer cop d’ull podem veure que el seu perfil digital a Twitter és baix. La informació és la mínima requerida. La foto de perfil és la mateixa que a Facebook, però no ha personalitzat la de portada.

En total té 734 seguidors, segueix a 679 persones, 1743 piulades i només ha fet 57 m’agrades des de juny del 2010. De fet, va ser quan va començar la campanya política que va reactivar el seu perfil de Twitter de forma més intensa.

Tots els seus missatges estan articulats en tres temes:

– Política
– Medi ambient
– Feminisme

En aquesta xarxa social els missatges són menys personals. Durant les últimes setmanes registrem un increment de retuits relacionat amb les eleccions i la situació política actual. Una de les fonts que més comparteix a Twitter són les piulades d’ERC+SumemxAlella.

Linkedin

No hem trobat resultats al respecte.

Instagram

Encara que la seva biografia no està optimitzada podem veure que està invertint esforços per arribar al seu electorat a través del seu Instagram.

Un total de 798 seguidors, segueix a 716 i ha realitzat 139 publicacions des del 21 de juny de 2012. La intensitat de publicacions ha incrementat en els últims mesos.

A les seves publicacions utilitza pocs hashtags i la majoria relacionats amb Alella. Tanmateix, no segueixen cap criteri.

Podríem dir que Marc Almendro i Campillo ha començat a utilitzar Instagram per potenciar la seva marca personal com alcalde d’Alella i els seus missatges són personalitzats, propers i inclusius.

Conclusió

En definitiva, amb diferents nivells d’intensitat i freqüència d’ús, el candidat analitzat ha estat present i actiu en les tres xarxes socials. Podríem dir que li ha beneficiat ser d’una generació més digital que analògica a l’hora de compartir la seva personalitat, forma de fer i programa polític.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*