A maresme360 continuem analitzant els perfils digitals dels representants municipals i avui sotmetrem a escrutini a Jaume Oliveras i Maristany.
Jaume Oliveras i Maristany (ERC-AM) torna a ser l’alcalde del Masnou gràcies als vots de la seva formació i de JxCAT-JUNTS. Però necessitarà suports per governar amb equanimitat.
Els resultats que ens ha donat Google de la cerca del reelegit alcalde son curiosos i divergents.
Publicitat
La primera està monopolitzada per l’enciclopèdia Wikipedia amb una entrada que inclou la seva biografia. A la segona posició ens trobem el següent titular del diari digital ‘La Voz de Barcelona’: “Un ex terrorista de Terra Lliure inaugura una plaza de la Constitución en Gerona”. A la quarta “El Tribunal obliga al alcalde de ERC a colgar la bandera de España en El Masnou (Barcelona)”.
Només tenim posicionat en cinquena posició el seu perfil a Twitter.
Aquests primers resultats denoten poc dinamisme dels seus perfils digitals.
El seu perfil a Facebook és públic i en les últimes setmanes registra una freqüència elevada de publicacions.
La seva participació en aquesta xarxa social està orientada a:
– Mostrar les activitats portades a terme al municipi
– Compartir contingut publicat per l’Ajuntament
– Visibilitzar el programa electoral
Analitzant els seus missatges i comunicacions no trobem cap mena d’estratègia temàtica, tampoc un to definit ni uns missatges personalitzats.
Per a la foto de perfil ha apostat per mostrar-se humil, pròxim i dialogant.
Al seu Twitter trobem quasi els mateixos missatges socials que a Facebook. Segurament la gestió de Facebook i Twitter està connectada, això és, tot el que es comparteix en una d’elles apareix també de forma automàtica a l’altra.
Totes les mètriques de Twitter giren al voltant del número 1000: ha piulat 1.886 vegades i li han agradat 1.098 piulades. Acumula 1.085 seguidors i ell és seguidor de 334 usuaris. Destaca per la poca conversa i interacció, desaprofitant així el potencial de Twitter.
Ell és el protagonista de la seva foto de perfil, juntament amb la bandera catalana i masnovina.
La seva primera publicació a Instagram va ser el 23 de setembre del 2018. En aquests nou mesos acumula 394 seguidors i 54 publicacions.
Comparteix la mateixa foto de perfil que a Facebook, però la gestió és ben diferent. En aquesta xarxa les comunicacions van encaminades a mostrar els seus interessos personals. És a dir, la part més humana.
Les imatges estan poc treballades i el text que les acompanya és descriptiu i poc emotiu.
No hem trobat resultats al respecte.
Conclusió
Els perfils digitals analitzats de Jaume Oliveras i Maristany denoten poc interès per a les xarxes socials. La més treballada es Facebook i té el perfil incomplet.
En definitiva i com es diu en l’àmbit esportiu, té marge de millora.