Malgrat de Mar Perfil Digital Alcaldes 2019 Portada

Perfil digital de Joan Mercader, alcalde de Malgrat de Mar

Joan Mercader. Foto: Aj. Malgrat

Joan Mercader va guanyar les eleccions municipals del passat 26 de maig a Malgrat de Mar i va obtenir una representació per al seu partit (PSC) de 8 regidors, a un de la majoria absoluta que, al consistori malgratenc, és de 9 de regidors. Mercader ha pactat amb Junts per Catalunya, un pacte que li ha permès tornar a l’alcaldia després que una moció de censura el deixés fora el 2017.

Analitzem el perfil digital de Joan Mercader.

Google

Quan teclegem ‘Joan Mercader’ a Google la majoria de resultats de la primera pàgina no estan relacionats amb l’alcalde de Malgrat de Mar. I és que a Igualada existeix un institut que porta el nom de Joan Mercader…Sí que veiem, però, una pàgina del web municipal de Malgrat de Mar amb la seva biografia desactualizada, ja que parla de Mercader com “portaveu del PSC a l’oposició”. L’altre resultat és una notícia de La Vanguardia que fa referència a la recuperació de l’alcaldia per part del polític socialista.

Ara bé, si busquem “Joan Mercader Malgrat” la cosa canvia. Entre els resultats trobem novament la pàgina del web municipal, el seu perfil de Linkedin i el seu perfil de Facebook a més de diverses notícies de mitjans de comunicació, entre ells maresme360.


Publicitat

Facebook

Joan Mercader és molt actiu a Facebook. Publica contingut gairebé a diari (hi ha dies que fa més d’una publicació) sobre la seva activitat política i d’esdeveniments de Malgrat de Mar. Ara bé, cau en el mateix que la majoria d’alcaldes i alcaldesses. I és que no manté conversa amb els seus seguidors. En les publicacions de les darreres tres setmanes només hem trobat una resposta a un comentari i, això sí, ha fet “m’agrada” a tot aquell que l’ha felicitat pel seu sant.

La seva biografia és completa. Figura la seva formació i la seva experiència com a polític a més dels enllaços als seus perfils de Twitter i Instagram. La seva imatge de capçalera és una panoràmica de Malgrat de Mar i en la imatge de perfil apareix amb un posat natural i somrient.

Instagram

El perfil d’Instagram de Joan Mercader conté els elements de la versió professional, amb un botó per posar-se en contacte amb ell via correu electrònic. La imatge de perfil és la mateixa que a Facebook, conservant d’aquesta manera la uniformitat de la seva marca personal. Té prop de 2.000 seguidors en aquesta xarxa social i en la seva biografia també apareixen els seus altres perfils socials, tot i que el de Twitter falla i no redirigeix a aquesta plataforma.

No és tan actiu a Instagram com a Facebook. No segueix una constància en les publicacions. Per exemple, entre el 26 de maig i el 12 de juny no va publicar res. En canvi, el 18 de juny va fer dues publicacions i altres vegades passen tres dies entre una i altra publicació.

Fa un bon ús dels hashtags però, igual que a Facebook, no es comunica amb els seguidors.

Twitter

El compte de Twitter de l’alcalde de Malgrat de Mar té els tuits protegits. D’aquesta manera, només els seguidors que ell accepti poden veure el seu perfil i les seves publicacions. Desconeixem el motiu d’aquesta decisió però des del punt de vista de l’ús de les xarxes socials com a eina per impulsar la marca personal, tenir els tuits protegits no ajuda.

La imatge de perfil és la mateixa que a Facebook i Instagram però la de capçalera no. Té prop d’un miler de seguidors i ha publicat 4.400 tuits des de que va obrir el compte l’any 2011.

Linkedin

Aquesta xarxa social professional és a la que menys atenció presta Joan Mercader. El seu perfil no està actualitzat. La darrera dada professional que hi consta és la seva primera etapa com alcalde, del 2015 al 2017. Sí que podem veure la seva formació i les seves aptituts. En canvi, la imatge de perfil és diferent de la que exposa a Facebook, Instagram i Twitter. Tampoc té imatge de capçalera.

Conclusió

Tot i que Joan Mercader és un alcalde que fa servir les xarxes socials de manera regular té un marge de millora en la seva gestió. Fonamentalment en dos aspectes: hauria de comunicar-se més amb els seus seguidors i seguir una regularitat en les publicacions, sobretot a Instagram. Per altra banda, aconsellem l’obertura del seu perfil de Twitter i l’actualització del de Linkedin.

Fora de les xarxes socials, la presència a internet de Joan Mercader es limita al que expliquen d’ell altres webs. Al no tenir un espai web propi (per exemple, un blog) una part de la seva presència digital queda en mans de tercers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*