Adjudiquen les obres de recuperació mediambiental de la platja de Cavaió entre Arenys i Canet

El Consell de l’empresa pública Gestió d’infraestructures S.A. (GISA) ha adjudicat les obres de recuperació mediambiental de la platja del Cavaió, entre Arenys de Mar i Canet de Mar, per un import de 3,5 milions d’euros. El projecte contempla la reordenació i urbanització del passeig marítim amb l’objectiu de fer-lo més accessible als vianants i a les persones que circulen en bicicicleta conservant els valors paisatgístics de la zona. Es preveu que les obres comencin abans de finals d’any.

La Platja del Cavaió té 1.300 metres de longitud i comprèn el tram de platja
entre el Port d’Arenys de Mar i l’espigó de Canet de Mar. Aquest tram del litoral es veu sovint afectat pels temporals com el del cap de setmana passat quan la llevantada es va emportar la sorra de moltes platges del Maresme, sobretot del sud de la comarca. D’altra banda la línia del tren, la carretera N-II i la desembocadura de les rieres dificulten l’accés de a la platja, tant des de la part d’Arenys com des de la part de Canet.

La recuperació ambiental de la platja es projecta en dos trams lleugerament
diferenciats: a la zona de llevant de la platja, a Canet de Mar, es preveu un
passeig de 8 metres d’ample, dos dels quals es destinaran a carril bici i la resta a
vianants i serveis. Pel que fa a les zones centrals i de ponent del passeig, a Arenys de Mar, l’amplada de platja permet disposar d’un vial de serveis segregat a la banda del ferrocarril, de 4 metres d’ample, que permetrà l’accés dels vehicles de serveis o emergències a qualsevol punt de la platja. Aquest vial estarà separat del carril bici de 2 metres d’ample i del passeig de vianants de 6 metres, per una filera d’arbres.

L’actuació també contempla la col·locació d’una escullera a les zones on existeixi
risc de regressió i d’afectació a aquestes infraestructures. D’altra banda, es realitzaran treballs de restauració de les dunes i es plantaran dues franges d’arbres resistents a l’ambient marí, a banda i banda del passeig. Així mateix, el projecte preveu una plataforma per a serveis (guinguetes, dutxes)
cada 200 metres, que incorporarà una passarel·la per a facilitar l’accés a la platja.


Publicitat

El nou projecte que ara s’adjudica representa una actualització dels projectes
redactats al març de 2003 i al juliol de 2008 per la Generalitat, i modifica el
sistema constructiu del pas sota el ferrocarril, que es desenvoulparà durant la
segona fase de les obres.

El pressupost de la primera fase de les obres ascendeix a 4,3 milions d’euros i tenen un termini d’execució de 12 mesos.

Redacció

Recent Posts

Neix marina360, el portal de continguts digitals de Ràdio Marina

marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…

2 years ago

Nou cicle de tallers per a persones emprenedores a Santa Coloma de Farners

Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…

2 years ago

Podcast notícies360 del divendres 14/01/2022

Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…

2 years ago

Blanes, Lloret i Tossa suspenen per segon any consecutiu el Carnaval de la Costa Brava Sud

Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…

2 years ago

Diverses famílies de blocs de pisos ocupats de Santa Coloma critiquen que se’ls ha tallat la llum ‘sense cap avís’

Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…

2 years ago

L’aeroport de Girona podria arribar als 7 milions de passatgers amb l’estació de l’AVE

Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…

2 years ago