Amb l’aixecament de les barreres dels peatges el proper dimecres 1 de setembre també es preveu un trasllat de la mobilitat que actualment suporta la carretera N-II a l’Alt Maresme cap a l’autopista C-32. El Departament de Polítiques Digitals i Territori xifra aquest increment en un 21%. Així, l’autopista C-32 passarà de concentrar el 39% del trànsit de l’Alt Maresme fins al 60% un cop deixin d’existir els peatges, segons els càlculs del govern de la Generalitat. I és que l’Alt Maresme és un dels punts on el volum actual de trànsit de l’N-II és superior a la resta de la comarca. En determinades poblacions, com Santa Susanna, el número de vehicles que hi circulen és superior al de l’autopista.
A la resta del Maresme la Generalitat també espera increments de trànsit amb la desaparició dels peatges però no en la mateixa mesura que a l’Alt Maresme, a excepció del tram comprès entre Mataró i Llavaneres. Per exemple, des del Baix Maresme fins a Calella, l’autopista passarà a canalitzar el 86% del trànsit, el que només suposa un increment del 2%. A la zona del Baix Maresme s’esperen increments que oscil·laran entre el 5% i el 15%, sent el tram que passa per Alella el que presentarà el creixement més destacat. Al tram de Sant Andreu de Llavaneres s’espera que el trànsit augmenti entre un 20 i un 40% i entre Caldes d’Estrac i Arenys de Mar hi passaran un 20% més de vehicles. A la zona de Mataró no s’esperen canvis donat que la variant de Mataró ja és gratuïta.
Pel que fa a la carretera N-II, la Generalitat calcula una reducció del trànsit a l’Alt Maresme d’entre el 15 i el 30% segons el tram. Destaca també la reducció del 50% que s’espera en el tram entre Mataró i Llavaneres.
El Govern invertira 120 milions d’euros entre 2022 i 2026 en la construcció de nous accessos a l’autopista del Maresme i en la finalització dels que ja estan en marxa. L’objectiu és traslladar bona part de la mobilitat de l’N-II cap a l’autopista C-32. El projecte, que encara ha de ser aprovat per Territori, contempla la construcció de sis nous enllaços amb l’autopista –a Alella/Masnou, la carretera de Teià, Premià de Mar, Cabrils/Vilassar de Mar, Canet de Mar i Calella- i la finalització dels enllaços de Llavaneres i Pineda de Mar.
A la carretera N-II s’impulsaran actuacions per “pacificar” la via, com ara la incorporació d’un carril bici a la franja litoral o l’ampliació de les voreres.
marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…
Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…
Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…
Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…
Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…
Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…