Maresme

El trànsit de la C-32 a l’Alt Maresme s’incrementarà un 21% amb la fi dels peatges

Amb l’aixecament de les barreres dels peatges el proper dimecres 1 de setembre també es preveu un trasllat de la mobilitat que actualment suporta la carretera N-II a l’Alt Maresme cap a l’autopista C-32. El Departament de Polítiques Digitals i Territori xifra aquest increment en un 21%. Així, l’autopista C-32 passarà de concentrar el 39% del trànsit de l’Alt Maresme fins al 60% un cop deixin d’existir els peatges, segons els càlculs del govern de la Generalitat. I és que l’Alt Maresme és un dels punts on el volum actual de trànsit de l’N-II és superior a la resta de la comarca. En determinades poblacions, com Santa Susanna, el número de vehicles que hi circulen és superior al de l’autopista.

A la resta del Maresme la Generalitat també espera increments de trànsit amb la desaparició dels peatges però no en la mateixa mesura que a l’Alt Maresme, a excepció del tram comprès entre Mataró i Llavaneres. Per exemple, des del Baix Maresme fins a Calella, l’autopista passarà a canalitzar el 86% del trànsit, el que només suposa un increment del 2%. A la zona del Baix Maresme s’esperen increments que oscil·laran entre el 5% i el 15%, sent el tram que passa per Alella el que presentarà el creixement més destacat. Al tram de Sant Andreu de Llavaneres s’espera que el trànsit augmenti entre un 20 i un 40% i entre Caldes d’Estrac i Arenys de Mar hi passaran un 20% més de vehicles. A la zona de Mataró no s’esperen canvis donat que la variant de Mataró ja és gratuïta.

Pel que fa a la carretera N-II, la Generalitat calcula una reducció del trànsit a l’Alt Maresme d’entre el 15 i el 30% segons el tram. Destaca també la reducció del 50% que s’espera en el tram entre Mataró i Llavaneres.

Construcció de nous accessos a l’autopista

El Govern invertira 120 milions d’euros entre 2022 i 2026 en la construcció de nous accessos a l’autopista del Maresme i en la finalització dels que ja estan en marxa. L’objectiu és traslladar bona part de la mobilitat de l’N-II cap a l’autopista C-32. El projecte, que encara ha de ser aprovat per Territori, contempla la construcció de sis nous enllaços amb l’autopista –a Alella/Masnou, la carretera de Teià, Premià de Mar, Cabrils/Vilassar de Mar, Canet de Mar i Calella- i la finalització dels enllaços de Llavaneres i Pineda de Mar.


Publicitat

A la carretera N-II s’impulsaran actuacions per “pacificar” la via, com ara la incorporació d’un carril bici a la franja litoral o l’ampliació de les voreres.

ACN - Redacció

Recent Posts

Neix marina360, el portal de continguts digitals de Ràdio Marina

marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…

2 years ago

Nou cicle de tallers per a persones emprenedores a Santa Coloma de Farners

Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…

2 years ago

Podcast notícies360 del divendres 14/01/2022

Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…

2 years ago

Blanes, Lloret i Tossa suspenen per segon any consecutiu el Carnaval de la Costa Brava Sud

Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…

2 years ago

Diverses famílies de blocs de pisos ocupats de Santa Coloma critiquen que se’ls ha tallat la llum ‘sense cap avís’

Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…

2 years ago

L’aeroport de Girona podria arribar als 7 milions de passatgers amb l’estació de l’AVE

Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…

2 years ago