Amb l’aixecament de les barreres dels peatges el proper dimecres 1 de setembre també es preveu un trasllat de la mobilitat que actualment suporta la carretera N-II a l’Alt Maresme cap a l’autopista C-32. El Departament de Polítiques Digitals i Territori xifra aquest increment en un 21%. Així, l’autopista C-32 passarà de concentrar el 39% del trànsit de l’Alt Maresme fins al 60% un cop deixin d’existir els peatges, segons els càlculs del govern de la Generalitat. I és que l’Alt Maresme és un dels punts on el volum actual de trànsit de l’N-II és superior a la resta de la comarca. En determinades poblacions, com Santa Susanna, el número de vehicles que hi circulen és superior al de l’autopista.
A la resta del Maresme la Generalitat també espera increments de trànsit amb la desaparició dels peatges però no en la mateixa mesura que a l’Alt Maresme, a excepció del tram comprès entre Mataró i Llavaneres. Per exemple, des del Baix Maresme fins a Calella, l’autopista passarà a canalitzar el 86% del trànsit, el que només suposa un increment del 2%. A la zona del Baix Maresme s’esperen increments que oscil·laran entre el 5% i el 15%, sent el tram que passa per Alella el que presentarà el creixement més destacat. Al tram de Sant Andreu de Llavaneres s’espera que el trànsit augmenti entre un 20 i un 40% i entre Caldes d’Estrac i Arenys de Mar hi passaran un 20% més de vehicles. A la zona de Mataró no s’esperen canvis donat que la variant de Mataró ja és gratuïta.
Pel que fa a la carretera N-II, la Generalitat calcula una reducció del trànsit a l’Alt Maresme d’entre el 15 i el 30% segons el tram. Destaca també la reducció del 50% que s’espera en el tram entre Mataró i Llavaneres.
Construcció de nous accessos a l’autopista
El Govern invertira 120 milions d’euros entre 2022 i 2026 en la construcció de nous accessos a l’autopista del Maresme i en la finalització dels que ja estan en marxa. L’objectiu és traslladar bona part de la mobilitat de l’N-II cap a l’autopista C-32. El projecte, que encara ha de ser aprovat per Territori, contempla la construcció de sis nous enllaços amb l’autopista –a Alella/Masnou, la carretera de Teià, Premià de Mar, Cabrils/Vilassar de Mar, Canet de Mar i Calella- i la finalització dels enllaços de Llavaneres i Pineda de Mar.
Publicitat
A la carretera N-II s’impulsaran actuacions per “pacificar” la via, com ara la incorporació d’un carril bici a la franja litoral o l’ampliació de les voreres.