Malgrat de Mar Palafolls Portada Tordera

Sis Ajuntaments de l’Alt Maresme i la Selva reclamen solucions als desperfectes del temporal Glòria

Obres del pont del riu Tordera

Tres Ajuntaments de l’Alt Maresme (Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera) i els de la Costa Brava Sud (Tossa de Mar, Lloret de Mar i Blanes) han reclamat més compromís a l’Estat Espanyol i a la Generalitat de Catalunya pel que fa a la reparació dels danys ocasionats pel temporal Glòria que són de la seva competència. És el cas dels desperfectes ocasionats en passejos marítims, carreteres, ponts, vies del tren i ports.

Els responsables municipals dels sis consistoris -alcaldes i primers tinent d’alcalde- han donat aquest dimecres una imatge d’unitat en una roda de premsa que ha tingut lloc a Blanes, a l’entrada d’uns dels ponts sobre el riu Tordera enfonsats ara fa un mes.

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha dit que si el projecte del nou pont sobre el riu Tordera que va ser redactat fa 10 anys s’hagués fet quan tocava “ara no existiria el problema”.

“Tenim problemes greus d’infraestructures. Per això hem triat aquest moment i aquest espai per fer aquesta roda de premsa. Concretament Blanes és el que poder estar més afectat quant a infraestructures però les necessitats dels municipis van més enllà de l’àmbit municipal i exigim la responsabilitat de les administracions. Cadascú la seva. No hem de posar el punt de mira o el dit en una o altra. Són totes les que, no negant, però sí postergant la resolució de problemes. Els plaços s’allarguen, les mesures concretes per apaivagar els efectes a la ciutadania no arriben. Com a mínim alguns de nosaltres estem demanant responsabilitats directes i no donen resposta. A més, a més, també és moment de reivindicar que algú respongui. Com és possible que a les nostres esquenes, al vostre front -en referència als periodistes- ara s’està començant a executar un projecte que té més de deu anys des del moment de la seva redacció. Si això s’hagués aconseguit construir en el seu moment, ara no tindríem aquest problema”.


Publicitat

Els responsables municipals també han demanat solucions concretes als problemes de mobilitat i infraestructures que pateix històricament el territori, a cavall entre dues comarques i dues províncies. Un exemple és el traçat de la línia R1 de Rodalies -el debat del trasllat més cap a l’interior s’ha reobert en les darreres setmanes després del temporal- o el desdoblament de la carretera N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera.

En aquest sentit s’ha expressat el primer tinent d’alcalde de Malgrat de Mar, Jofre Serret.

“En el darrer consell d’alcaldes d’emergència precisament els 30 municipis vam acordar posar de manifest que aquesta era una via obsoleta. La primera via que l’Estat espanyol va crear i per tant està en un punt, no només hem vist ara amb el temporal com ha caigut aquest pont, sinó que a qualsevol dels temporals per petit que sigui, es veu afectat la connectivitat també amb els municipis de la Selva. Evidentment, nosaltres que som el municipi enganxat a la comarca de la Selva per aquesta via de la R1, i Tordera que torna a entrar, veiem com la connexió entre els nostres municipis queda totalment afectada. I per tant, aquí tornem a posar el debat sobre la taula i ja esperem que sigui definitiu del trasllat d’aquesta línia R1 que està enganxada a la costa, que es veu a cada temporal marí, de pluja i de vent, afectada constantment. Creiem en aquesta nova infraestructura de país, posem el debat per on d’anar i com ha de ser i que tingui el menor impacte ambiental possible”.

El nou pont sobre el riu Tordera de la carretera entre Malgrat de Mar i Blanes tindrà una llargària de 220 metres i una amplada de 13 metres. Les obres tenen un cost de 5,3 milions d’euros i s’allargaran 10 mesos.

Obres del pont del riu Tordera
Obres del pont del riu Tordera
L'alcalde de Blanes, Àngel Canosa
L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa
Representants municipals de Tossa, Palafolls, Lloret, Blanes, Malgrat i Tordera
Representants municipals de Tossa, Palafolls, Lloret, Blanes, Malgrat i Tordera
navigate_before
navigate_next

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*