Presentació Fira de Calella i l’Alt Maresme 2021. Foto: Aj. Calella
Calella recupera aquest mes de setembre la Fira de Calella i l’Alt Maresme després que l’any passat no es va poder celebrar per la pandèmia de la Covid-19. Enguany, la cita és del 23 al 26 de setembre a l’emplaçament de sempre, al Passeig Manuel Puigvert, això sí, amb un aforament limitat a 2.400 persones per les restriccions de la pandèmia. Enguany és una edició especial per dos motius: per la tornada després d’un any en blanc i per la celebració de quatre dècades d’existència.
L’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, incideix en el caràcter dual de Fira-Festival de l’esdeveniment:
“Crec que és una consolidació important del model que representa la Fira-Festival, en el que nosaltres hem insistit molt al llarg dels darrers anys. Passar de festival, a Fira-Festival vol dir consolidar-lo amb actuacions musicals i gastronomia dels territoris on han transcorregut al llarg de tots aquests anys i, en aquest sentit, cada vegada té més pes és el que són els diferents espectacles”.
Publicitat
En aquesta edició hi tindran un paper destacat els monogràfics sobre Europa i la mediterrània i també els dedicats a Amèrica, Àsia i Catalunya. La superfície que ocuparà la fira serà el mateix que en anys anteriors però els accessos estaran més espaiats per tal de poder complir amb els mesures de protecció contra la pandèmia.
La 40a edició de la Fira de Calella i l’Alt Maresme esdevindrà un recordatori de les ciutats i països que han sigut protagonistes de l’esdeveniment en els darrers anys. I ho seran sota l’eslògan “40 anys al món”. El primer dia estarà dedicat a Europa i la Mediterrània; el segon a Amèrica (Xile, l’Havana i Veracruz); el tercer a Àsia i l’últim dia a Catalunya. També destaca el concert de clausura de Roger Mas, que presenta el seu nou disc “Totes les Flors”.
L’edició d’enguany presenta algunes novetats. Les entrades i les inscripcions a les diferents activitats i tallers es faran per internet. Per altra part, el recinte disposarà d’un segon espai amb un escenari més petit a la zona del monogràfic que albergarà activitats de petit format. També s’ampliarà la zona del vermut i es delimitarà la zona de teules. El número d’stands es redueix de 120 a 90 per tal que hi hagi més espai per als visitants i evitar aglomeracions, segons expliquen des del consistori.
La inauguració tindrà lloc el 23 de setembre a les 17 h i anirà a càrrec del President de la Generalitat, Pere Aragonès.