Els Centres d’Atenció Primària que la Corporació de Salut del Maresme i la Selva gestiona a l’Alt Maresme (Calella, Malgrat i Palafolls) han realitzat un total de 26.269 trucades telefòniques a pacients des de l’inici de la pandèmia del coronavirus. El 5,23% d’aquestes trucades han estat relacionades amb el coronavirus.
Entre el 16 de març i el 31 de maig els professionals sanitaris de les àrees bàsiques de salut (ABS) de Malgrat – Palafolls i Calella també han realitzat 4.436 visites presencials, 2.075 visites a domicili i han fet el seguiment telefònic a persones grans, que viuen soles o amb problemes socials, a banda de donar suport a les residències geriàtriques del territori.
En un comunicat expliquen que les àrees bàsiques de salut “han fet de mur de contenció” per evitar les visites a les urgències dels hospitals no necessàries.
Ho explica la Dra. Morató:
Publicitat
“L’atenció primària durant l’inici de la situació Covid va ser una tasca de contenció dels pacients a domicili. Tota l’activitat es feia telefònicament i va ser una tasca molt important per evitar sobretot que els pacients sortissin de casa i poder resoldre tot allò que fos necessari”.
L’atenció telemàtica continuarà però combinada amb l’atenció presencial:
“Continuarem amb assistència telemàtica, almenys en els propers 3-4 mesos perquè és molt important que no hi hagi molta gent en els mateixos llocs, gent amb patologia contactant amb gent que no té patologia. Per tant, continuarem amb aquesta acció. Probablement augmentarem les visites presencials”.
Totes aquestes dades formen part del balanç que la Corporació -entitat que també gestiona l’Hospital de Calella- ha fet públic de l’atenció que s’ha prestat des dels centres d’atenció primària durant els moments més complicats de la pandèmia del coronavirus.