Economia Maresme

El coronavirus dispara les consultes sobre consum

El coronavirus ha disparat les consultes sobre consum. Foto: CCMaresme

El coronavirus ha disparat les consultes sobre consum, relacionades principalment amb les vacances i la cancel·lació de vols. Des que es va decretar l’estat d’alarma, l’Oficina Comarcal de Consum (OCIC) del Maresme ha atès fins a 742 consultes. D’aquestes, gairabé el 60% estaven directament relacionades amb la situació generada per la pandèmia de coronavirus.

El 30,76% de consultes estan vinculades amb les vacances i, concretament, amb el transport aèri. Els consumidors es mostren especialment preocupats per la cancel·lació de vols i la poca voluntat de les companyies aèries de reembolsar els imports dels bitllets pagats. En aquest sentit, les companyies han de complir al Reglament Europeu 261/2004, que regula el dret dels consumidors al reembolsament dels diners en cas de cancel·lació de vols. D’altra banda, l’Agència Catalana de Consum ha alertat de sancions si es detecten males pràctiques comercials al respecte.

Els consumidors també plantegen dubtes sobre els contractes de compra-venda de béns i prestació de serveis. Les telecomunicacions i els subministraments bàsics (aigua i llum) són alguns dels altres temes que més preocupen; també ho fan els serveis funeraris, el dret de desestiment i les devolucions i garanties de productes i serveis.

Les atencions realitzades per l’OCIC Maresme entre el 16 de març i el 31 de maig representen el 37% de la mitjana de peticions que rep anualment l’Oficina comarcal d’informació al consumidor del Maresme.


Publicitat

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*