Maresme Portada Santa Susanna Societat

Campolier es defensa i diu que va prorrogar la llicència del transport urbà per “fer les coses bé”

Sala de l'Audiència de Barcelona en el moment de l'inici del judici contra l'alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier. Foto: ACN - Blanca Blay

L’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, a l’Audiència de Barcelona. Foto: ACN – Blanca Blay

L’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, ha assegurat aquest dimecres en seu judicial que si va licitar durant anys el servei de transport urbà sense concurs va ser perquè “volia fer les coses bé” i acabar amb anys de provisionalitat. Tot i ser “conscient” que hi havia noves empreses que optaven a prestar el servei i que s’havia d’obrir concurs públic, va optar per renovar la llicència, com es feia des del 2008, mentre sol·licitaven un informe a la Diputació per “anar en la línia correcta”. El secretari municipal, que ha acusat l’alcalde d’actuar de manera “despòtica”, ha assegurat que “es va cansar” d’advertir-lo que s’havia d’obrir un concurs i que aquest no li va fer cas per allargar la situació indefinidament.

El judici contra Campolier ha començat aquest dimecres a l’Audiència de Barcelona. El veterà alcalde de Santa Susanna està acusat d’un delicte de prevaricació per prorrogar irregularment, i durant almenys cinc anys, el servei de transport urbà del municipi, que inclou el trenet turístic, el bus escolar i el bus urbà. La Fiscalia demana 14 anys d’inhabilitació per agreujant de reincidència ja que Campolier ja va ser inhabilitat durant quatre anys per un altre delicte de prevaricació, entre 2007 i 2011.

Joan Campolier ha dit que el servei de transport urbà es va donar a una empresa privada el 2008 i quan ell va tornar a l’alcaldia després de la seva inhabilitació el 2011 es va continuar renovant el contracte cada any com s’havia fet fins llavors. Campolier ha reconegut que en aquella època el consistori arrossegava un gran deute i aquesta qüestió no va ser una prioritat perquè hi havia molts fronts oberts.


Publicitat

El batlle ha explicat que el 2012, de “sobte”, el secretari municipal, a qui li havia “canviat el caràcter” després de començar a treballar amb d’altres municipis, es va negar a renovar la llicència perquè una segona empresa optava a prestar el servei. Aquí, ha afegit, es va obrir un període d’un any i mig que el servei es va prestar sense llicència, amb el perill que això suposava.

Campolier, que va renovar la llicència el 2014 a través d’un decret d’alcaldia, ha dit en tot moment que era “conscient” que amb més d’una empresa optant al servei s’havia d’obrir concurs públic, però que no ho va fer perquè el secretari municipal “va actuar amb presses” redactant un plec de condicions que “no complia tots els requisits” i que no s’adaptava a les necessitats d’un municipi petit com Santa Susanna. És aquí quan va decidir demanar un informe a la Diputació de Barcelona per “fer les coses bé” i trencar amb anys de “provisionalitat”.

El batlle ha negat, a preguntes del Fiscal, que tingués cap relació personal amb els propietaris de l’empresa que prestava el servei i que se’ls va anar renovant la llicència perquè no havien tingut mai cap queixa i perquè dels tres serveis que prestaven, dos, el transport escolar i el bus públic, eren “absolutament deficitaris”. “Amb el trenet, que sí que donava beneficis, compensaven les pèrdues dels altres dos”, ha aclarit.

Mala relació entre l’alcalde i el secretari municipal

Al seu torn, el secretari municipal, que ha reconegut que no es parlava amb l’alcalde i que es comunicava amb ell a través de la seva secretària -temps després el va denunciar per assetjament laboral-, ha apuntat que quan Campolier va tornar a l’alcaldia el 2011 va començar a actuar de manera “despòtica i autoritària” i que tot i que es “va cansar” d’enviar-li correus electrònics perquè s’obrís un concurs públic no li va fer cas amb la clara voluntat d’eternitzar la qüestió.

El secretari municipal també ha criticat que l’alcalde es negués en rodó a tractar la qüestió al ple municipal. En aquest sentit, ha recordat que tot i que el grup municipal de Cs va voler presentar una moció per reclamar la convocatòria d’un concurs públic, Campolier s’hi va negar amb el “suport” del secretari que el va substituir durant una baixa mèdica de nou mesos. Finalment, el debat va arribar al ple el gener de 2016 i tots els grups municipals i van votar a favor, inclòs el partit de Campolier.

Precisament, el secretari municipal que el va substituir, ha declarat que en arribar al consistori va proposar demanar l’informe a la Diputació de Barcelona perquè “no va veure clar el tema” i que es va tramitar de nou la llicència administrativa perquè, a l’espera dels permisos corresponents, “era millor que res”. Aquí, ha recordat que els municipis de menys de 50.000 habitants no tenen l’obligació de prestar servei públic de transport de viatgers, i que per això es va demanar ajuda a l’administració superior “que és qui en sap”.

En aquesta primera sessió també han declarat dos regidors del grup municipal de Ciutadans, que han relatat com se’ls va impedir presentar la moció al ple, i la secretària d’alcaldia, que ha reconegut que la relació entre l’alcalde i el secretari municipal no era bona i que es comunicaven via correus electrònics.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*