Resultat de les obres per a la protecció de la infraestructura ferroviària a la línia al tram entre Mataró i Cabrera de Mar. Foto: cedida per Adif a l’ACN
Adif ha finalitzat les obres per protegir dels temporals marítims les vies del tram entre Mataró i Cabrera de Mar de la línia del Maresme. Aquestes obres, que han tingut un cost de 12 milions d’euros, han servit per reforçar 2,2 quilòmetres de la línia amb una nova franja protectora de pedres d’entre 8 i 16 metres. L’objectiu era consolidar i reparar les esculleres existents i pal·liar els efectes negatius que havien provocat els temporals.
Es va donar prioritat a aquesta obra per la reiteració d’episodis meteorològics que afectaven la infraestructura ferroviària. Es tracta d’un tram especialment conflictiu donat que la via transcorre pràcticament al costat del mar i quan l’aigua arriba a les vies malmet els sistemes de senyalització que regulen el trànsit de trens, cosa que provoca retards a tota la línia del Maresme.