La Selva Portada Societat

La Selva aprova un nou model de gestió dels menjadors escolars públics

Menjadors escolars

El Consell Comarcal de la Selva ha aprovat en el plenari d’aquest passat dijous un nou model de gestió dels menjadors escolars públics de la comarca. La nova proposta dona un pes important a les AMPA, que ho reclamaven des de feia temps. En concret, les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes gestionaran 17 dels 38 menjadors públics que hi ha a la comarca de la Selva. Els 21 restants aniran a càrrec del Consell Comarcal -alguns dels quals per petició expressa dels Ajuntaments- que ha repartit en vuit contractes, tal com preveu la llei.
L’acord aprovat aquest dijous és fruit d’una negociació que s’ha allargat durant el darrer any entre els diferents actors i es tracta d’una reivindicació històrica de les AMPA de la comarca de la Selva amb episodis que van portar a una campanya de protesta d’algunes AMPA del territori i a la renúncia de l’ens comarcal a la gestió dels menjadors. Tots els grups del ple del Consell Comarcal van votar a favor excepte la CUP, que es va abstenir.
Salvador Balliu és el president del Consell Comarcal de la Selva:

“Després d’un treball de gairebé un any de reunions de professionals, tècnics, directors, AMPA’s, s’ha pogut arribar a una sèrie de millores que creiem que introduit en aquesta licitació. Podem destacar que puntuem el programa educatiu, les hores de monitors, la varietat del menjar, la proximitat d’aquest menjar, la reducció de fregits i també una cosa molt important, que una empresa no es pugui tot un lot sinó que com que hem fet vuit lots, un màxim de dos lots per empresa”.

Alguns d’aquests criteris van ser proposats pels mateixos grups polítics que formen part del plenari comarcal, a partir de les diverses reunions amb els portaveus dels diferents partits.
Salvador Balliu, s’ha mostrat “molt satisfet” per l’aprovació d’aquest nou model de gestió, una reinvindicació històrica de les AMPA del territori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*