Destacats Economia Maresme Portada Societat

Els municipis maresmencs deixaran d’ingressar 2,9 MEUR amb l’aixecament del peatge de la C-32

Peatge de l'autopista C-32. Foto: ACN - Jordi Pujolar

El pas de l’autopista per la C-32 genera un impacte de 2,9 MEUR en concepte d’IBI als ajuntaments del Maresme que a partir de l’1 de setembre d’aquest any deixaran d’ingressar. Entre els més afectats hi ha Mataró, Arenys de Mar, Palafolls, Sant Pol de Mar i Calella.

Un cop expiri la concessió de la C-32, els municipis maresmencs deixaran de cobrar prop de 2,9 MEUR anuals d’IBI. els més afectats hi ha Mataró (377.000 euros), Arenys de Mar (368.000 euros), Palafolls (277.000 euros), Sant Pol de Mar (276.000 euros) o Calella (224.000 euros). A més, arreu de Catalunya, on també expiren l’AP-7, l’AP-2 i la C-33, els municipis catalans deixaran de cobrar prop de 14,4 MEUR, segons ha pogut saber l’ACN. Entre

Daltabaix econòmic per a molts municipis

L’alcaldessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno, afirma que tot i la “satisfacció” pel fet que els conductors deixin de pagar peatge, l’alliberament de l’autopista suposarà un “daltabaix econòmic” per a molts municipis. L’autopista passa per 23 dels 30 municipis de la comarca, que actualment generen ingressos per aquest concepte.

Un altre dels municipis més greument afectats és Palafolls, que amb un pressupost d’uns 10 MEUR deixarà d’ingressar 277.000 euros l’any vinent. “Hi ha molt pocs contribuents que paguin una quantitat d’aquest tipus i adaptar-nos generarà un impacte increïble en una situació de gran complexitat a nivell social i econòmic”, diu l’alcalde, Francesc Alemany.


Publicitat

El futur de la C-32

Però aquesta no serà l’única conseqüència un cop expiri l’explotació de la C-32. També s’ha de decidir com es mantindrà la via d’alta capacitat; i, pocs mesos abans que la C-32 reverteixi a les administracions públiques, no s’ha aprovat cap model.

D’altra banda, les disputes internes dels treballadors marcaran la negociació final de l’expedient de regulació d’ocupació que Invicat presenta als empleats de l’autopista. L’empresa té 144 treballadors a la C-32 i la C-33 i només una quarantena quedarien exempts perquè són treballadors de manteniment. El gruix, més d’un centenar, estan afectats directament per un ERO que ja ha estat preacordat amb el comitè d’empresa a través d’una clàusula social que figura en el conveni col·lectiu, renovat l’estiu passat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*