El Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme presenta els resultats d’un estudi realitzat amb intel·ligència artificial sobre la percepció del visitant respecte el compliment dels protocols contra la Covid-19. La puntuació global que els usuaris han donat als allotjaments és de 8,03 sobre 10.
L’estudi del Consorci analitza la percepció dels turistes respecte del compliment dels protocols de seguretat i higiene davant la Covid-19 en allotjaments de 22 municipis. La recopilació d’aquestes dades ha estat possible gràcies a tècniques mixtes que combinen l’aplicació de la intel·ligència artificial amb l’anàlisi qualitativa.
De l’estudi es desprèn que els allotjaments turístics del Maresme han rebut un notable en neteja, segons l’Índex de Reputació Online (iRON). Concretament, els usuaris han atorgat una puntuació de 8,34 sobre 10, nota mitjana dels últims 24 mesos. En aquest sentit, un 71,4% dels turistes considera bona o correcte la neteja.
La puntuació global que els usuaris han donat als allotjaments és de 8,03 sobre 10. La nota pràcticament no ha variat respecte de l’any 2019; en aquella ocasió va ser de 8,21. El mercat rus és el que millor puntuació atorga, un 8,46. El mercat italià, d’altra banda, dona una millor puntuació el 2020 (un 8,30) que l’any 2019 (un 8,14), malgrat que la crisi sanitària ha fet canviar alguns aspectes de l’experiència turística.
Publicitat
Elevada sensibilització dels turistes davant els protocols Covid-19
El 43% dels allotjaments tenen visible el seu protocol Covid a les agències de viatges online i portals turístics. Així mateix, un 61% dels comentaris en relació amb la prevenció de la Covid-19 són positius.
Aquestes dades s’han extret d’una mostra de 37.323 opinions emeses pels turistes relatives a més de 140 allotjaments de totes les tipologies: hotels, aparthotels, hostals, càmpings i cases rurals des d’1 fins a 5 estrelles. El Consorci està treballant actualment per a traslladar els resultats als agents implicats i alinear municipis i empreses per tal de reforçar la confiança dels turistes potencials.