Destacats Maresme Portada Societat

Masnou, Alella i Teià reclamen que el pacte per la mobilitat incorpori més actuacions

C-32 a Mataró. Foto: arxiu

Els alcaldes del Masnou, Alella i Teià han signat un document conjunt en el qual detallen les actuacions que s’haurien d’incorporar al Pacte per la Mobilitat Sostenible al Maresme. L’escrit s’adreça a Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Damià del Clot, president del Consell Comarcal del Maresme.

Jaume Oliveras, Marc Almendro i Andreu Bosch -alcaldes del Masnou, Alella i Teià respectivament- han exigit als representants de les institucions que han elaborat el pacte, Calvet i del Clot, que incorporin més actuacions. Tots tres mantindran una reunió amb el conseller, el president del Consell Comarcar i altres alcaldes del Baix Maresme per abordar en profunditat les actuacions que reclamen que s’incorporin al Pla.

Una de les mesures que estructuren el Pla de Mobilitat és el tancament dels peatges a l’autovia C-32, prevista a l’agost; a més, contempla també la pacificació de l’N-II. Aquests canvis són cabdals pels tres municipis. És per això que els tres alcaldes exigeixen que “l’eliminació dels peatges a la C-32 i la pacificació de l’N-II no pot derivar en actuacions de maquillatge o provisionals, sinó que cal un pla específic que desenvolupi una sèrie d’actuacions concretes vinculades a les necessitats dels municipis i dels residents”.

Respecte de la previsible absorció de trànsit de l’N-II per part de la C-32, els alcaldes proposen crear un nou accés a l’autovia. Aquest accés permetria connectar la via amb Teià i el sector d’Ocata del Masnou.


Publicitat

Pacificació de l’N-II

Oliveras, Almendro i Bosch demanen que es construeixi a l’N-II una via ciclable que recorreria els municipis situats entre Montgat i Mataró. En aquest sentit, aposten per la construcció de tres rotondes per millorar la connectivitat d’aquesta via amb el Masnou i els dos municipis veïns.

La implantació d’un “bus sanitari” és una altra actuació que Oliveras, Almendro i Bosch consideren prioritària. Aquest servei d’autobús hauria de permetre l’accés en transport públic a equipaments sanitaris com l’Hospital Germans Trias i Pujol o el CUAP de Badalona. Tots tres alcaldes argumenten que aquesta nova línia també podria donar servei a la ciutadania de Montgat i Tiana. I és que, expliquen, la proposta hauria de donar cobertura a uns 60.000 habitants.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*