L’Oficina Comarcal del Consum de la Selva ha atès un total de 2.072 persones aquest any 2020. Les dades s’han presentat coincidint amb el Dia del Consumidor, que enguany se celebra sota el lema “L’Oficina Comarcal de Consum, al teu costat“.
L’Oficina Comarcal del Consum ha atès un total de 2.072 persones, de les quals 1.245 han estat assessoraments. A més, 713 han finalitzat amb expedients de mediació, 66 d’arbitratge i 48 expedients informatius de disciplina de mercat durant l’any 2020. Les xifres s’han publicat aquesta setmana coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, que se celebra el 15 de març.
La consellera de Consum, Anna Belén Soto, ha valorat molt positivament les xifres que es presenten en la memòria de l’Oficina de Consum. I és que, ha destacat, “el nivell de resolució de les reclamacions és elevat”. En aquest sentit, s’ha resolt un 70% de les reclamacions per mediació i un 30% s’han arxivat.
Gairebé la meitat de les consultes, un 46,99%, han estat relacionades amb l’afectació de la Covid-19 a les cancel·lacions de viatges, esdeveniments o espectacles. En canvi, només un 18% de les reclamacions presentades tenien relació amb les limitacions per la pandèmia. El sector que ha rebut més consultes ha estat l’oci, seguit de les telecomunicacions i el sector elèctric. En quart lloc, hi apareixen les consultes sobre serveis bancaris i financers.
marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…
Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…
Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…
Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…
Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…
Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…