Portada

Red Eléctrica proposa tres alternatives a la MAT però deixa clar que es farà

Red Eléctrica (REE) ha proposat tres alternatives als municipis que es veuen afectats pel ramal de la MAT i que ha de donar servei als municipis de la zona coneguda com a ‘baixa Girona’, en especial als municipis de Blanes, Lloret i Tossa. La reunió que han mantingut aquest dimarts els responsables de l’empresa amb alcaldes, Generalitat i Endesa, però, ha servit per deixar clar que la línia seguirà endavant, si bé “s’escoltarà el territori”.
Des de la Generalitat reconeixen que la construcció de la infraestructura suposa “un impacte”, però expliquen que és “necessària” perquè la situació de Girona és “crítica” en relació al nombre de línies existents. A més, el Govern lamenta que des de l’aplicació del 155 “no tenen l’última paraula” com sí passava abans.
Una proposta creua Bescanó (Gironès) fins a Riudarenes, una segona opció va de Bescanó fins a l’aeroport de Vilobí d’Onyar i acaba resseguint l’AP-7 i una tercera alternativa contempla que l’alimentació vingui directament des de Sant Celoni (Vallès Oriental).
REE diu que “escoltarà tots els actors” per escollir la millor alternativa. El que queda descartat, però, és la possibilitat de no tirar endavant la infraestructura tot i “l’impacte” que genera sobre el territori. I és que des de la Generalitat reconeixen que la construcció d’una línia elèctrica “no és agradable” pels veïns, però assenyalen que es tracta d’una obra “necessària” per donar resposta a les necessitats de la zona.
A partir d’ara les reunions han de servir per trobar punts de trobada entre els pobles afectats. Per això, el director general d’Energia no s’ha volgut posicionar sobre l’aposta de la Generalitat, fins que tingui les valoracions dels diferents ajuntaments. En tot cas, es dona per fet que, si no tota la línia, gran part d’ella serà aèria.
Pel que fa a terminis, des de la direcció general d’Energia expliquen que actualment es treballa per poder tirar endavant la línia en el període de planificació 2021–2026 que ha d’aprovar l’Estat. Un cop fet, el ministeri és l’encarregat d’aprovar-ho i a partir d’aquell moment es comença a executar.

No a la MAT insta a les administracions a defensar “l’alternativa amb menys impacte”

Des la plataforma NO a la MAT Selva puntualitzen que cap de les tres alternatives és una línia de molt alta tensió i han demanat a les administracions que treballin per aconseguir l’alternativa que tingui menys impacte per al territori.
Ho explica Marc Vilahur, Portaveu de la Plataforma NO a la MAT.

Josep Lluís Vidal

Recent Posts

Neix marina360, el portal de continguts digitals de Ràdio Marina

marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…

2 years ago

Nou cicle de tallers per a persones emprenedores a Santa Coloma de Farners

Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…

2 years ago

Podcast notícies360 del divendres 14/01/2022

Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…

2 years ago

Blanes, Lloret i Tossa suspenen per segon any consecutiu el Carnaval de la Costa Brava Sud

Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…

2 years ago

Diverses famílies de blocs de pisos ocupats de Santa Coloma critiquen que se’ls ha tallat la llum ‘sense cap avís’

Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…

2 years ago

L’aeroport de Girona podria arribar als 7 milions de passatgers amb l’estació de l’AVE

Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…

2 years ago