La primera taula participativa de turisme d’Arbúcies ha acordat la creació d’una marca de turisme pròpia que també englobaria la zona del Montseny. La primera trobada s’ha celebrat de forma telemàtica a finals del mes de novembre -tot i que s’ha fet públic ara- i ha fixat com a principals objectius potenciar el turisme sostenible, actiu i familiar i promocionar la zona d’autocaravanes del municipi segons un comunicat de l’Ajuntament.
L’alcalde d’Arbúcies, Pere Garriga, explica la importància del turisme de quilòmetre zero:
“El turisme de proximitat és ja el present a la Vall d’Arbúcies, al parc natural del Montseny. Però el que pretenem ara amb aquesta taula de turisme que hem engegat és encara dinamitzar-lo més i consolidar-lo. Penseu que a tres hores de cotxe tenim a uns 10 milions de persones. El que pretenem és, d’acord amb tots els actors i les empreses del món del turisme, adreçar-nos a tota aquella gent que li interessi el patromini natural, cultural, arquitectònic, històric, gastronòmic i el patrimoni de producte de quilòmetre zero”.
La primera taula participativa de turisme d’Arbúcies formada per més de 15 professionals del sector de la restauració, l’hostaleria i les activitats vinculades al turisme. Les diferents aportacions passaran a formar part del Pla estratègic de turisme que actualment s’està redactant.