Jordi Caupena Opinió Podcast Portada

[ÀUDIO] De pont a pont i tiro perquè em porta el corrent

Tren entre Blanes i Malgrat


 
Ara fa uns dies des d’aquest mitjà de comunicació felicitava els “fenomenus” que havien aconseguit que el pont del riu que unia Blanes amb Malgrat s’hagués acabat en el temps acordat. (aplaudiments).
Pel que recordo de l’article, el pont s’adequava en certa manera a unes possibles noves necessitats: més ample, creació de carril bici, sense oblidar la crítica que em van fer amb bon to de la foto de la inauguració: “Jordi t’hi has fixat? Són tots homes, ni una dona”.
Queda dit. Tornem al fascinant món dels ponts que ens ocupa. Pròximament es posarà en funcionament un altre pont. En aquesta ocasió em refereixo al del tren. Els usuaris de Renfe han hagut d’anar amb bus, des del Glòria fins ara, perquè la via del tren per arribar a Blanes era tallada. Però, atenció! No fos cas que ens equivoquéssim, què han fet en aquest cas els suposo enginyers, arquitectes, dissenyadors, paletes, gruistes…. i totes les persones que deuen participar en una obra d’aquest tipus? Doncs, el que s’esperava d’ells. Exactament el mateix pont restituït.
Dedueixo que en cap de les ordres que es varen donar hi constés com a mínim la possibilitat de plantejar un desdoblament de les vies. No, no cal, deuen pensar. Hi havia un pont, se l’emporta un temporal i el tornem a fer. S’ha acabat el bròquil i les reclamacions dels pobles afectats demanant si us plau que s’acabessin les obres i tornés la normalitat ferroviària.
Espero que, almenys per decència, quan el vinguin a inaugurar no se’ls acudeixi fer el gran acte inaugural amb tall de cinta inclosa i brindis al sol. Tot i això els dos ponts ja hi són, i esperem, que per molts anys.
P.D: La inversió de l’obra supera els 10 milions d’euros.
Jordi Caupena
Periodista

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*