Portada

Els comuns insten al Govern a aturar el projecte de la variant de la C-63 entre Sils i Riudarenes

El portaveu de CatECP a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, David Cid, ha registrat una proposta de resolució a la Mesa del Parlament en què insta el Govern a aturar el projecte de la variant de la C-63 entre Sils i Riudarenes. La formació aposta per establir un pla d’inversió i de millora de les infraestructures existents, com la C-25 (Eix Transversal), així com realitzar un pla de millora del transport públic a les poblacions afectades.
Els comuns, asseguren que la seva petició va en la “línia” de la “societat civil de la zona”, que s’ha mostrat contrària al projecte amb la presentació d’al·legacions per part de Naturalistes de Girona i manifestacions com la d’Unió de Pagesos.
Cid ha recordat que la societat està “enmig d’una situació d’emergència climàtica” i per això ha acusat novament al Departament de Territori de “no situar la lluita contra el canvi climàtic com una prioritat”. “Continua projectant quilòmetres de carreteres que no caldria construir amb una aposta decidida pel manteniment i millora de les vies actuals, així com pel transport públic col·lectiu” ha dit.
El representant dels comuns també ha acusat al Govern de seguir dissenyant la política d’infraestructures “al marge” de la seva pròpia legislació sobre el canvi climàtic i els seus objectius de reducció de les emissions de CO₂.
Segons la formació, a finals de juliol, Territori va sotmetre a informació pública l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental de la variant de la C-63. Segons el projecte, la construcció de la variant evitaria la circulació de pas de vehicles per l’interior de les poblacions de Sils i Riudarenes. En aquest entorn, la C-63 registra un trànsit de més de 8.000 vehicles diaris de mitjana.
Els comuns han denunciat que malgrat l’estudi publicat “posa sobre la taula” dos traçats possibles per a la variant, l’opció del traçat de carretera de 6,2 km i una inversió estimada d’uns 37 milions d’euros, “sembla la més adequada per la Generalitat”. Una carretera que, sostenen, connectaria amb la futura variant de la C-63 a l’est de Santa Coloma de Farners amb l’autovia A-2.
Des de CatECP denuncien que la documentació presenta “greus mancances”, així com “afirmacions subjectives”. També creuen que els estudis de mobilitat estan “mal dissenyats” perquè hi ha una “manca total” d’alternativa que contempli l’aplicació de mesures sobre infraestructures actuals com canvis en la senyalització o la millora del transport públic.
A més, avisen que aquest projecte viari pot tenir un “greu impacte” sobre el territori, en concret sobre un espai “d’alt valor biològic i agrològic”.

ACN

Recent Posts

Neix marina360, el portal de continguts digitals de Ràdio Marina

marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…

2 years ago

Nou cicle de tallers per a persones emprenedores a Santa Coloma de Farners

Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…

2 years ago

Podcast notícies360 del divendres 14/01/2022

Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…

2 years ago

Blanes, Lloret i Tossa suspenen per segon any consecutiu el Carnaval de la Costa Brava Sud

Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…

2 years ago

Diverses famílies de blocs de pisos ocupats de Santa Coloma critiquen que se’ls ha tallat la llum ‘sense cap avís’

Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…

2 years ago

L’aeroport de Girona podria arribar als 7 milions de passatgers amb l’estació de l’AVE

Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…

2 years ago