L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Maresme ja té les competències en matèria d’arbitratge de consum. Això significa que, a partir d’ara, podrà realitzar vistes entre consumidors i empreses que tenen un conflicte derivat d’una relació comercial. L’arbitratge de consum consisteix és un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix als consumidors i a les empreses la possibilitat de resoldre els conflictes de consum amb caràcter vinculant i executiu, i de manera objectiva i gratuïta. L’Òrgan Arbitral escolta les argumentacions de les dues parts i dicta un laude que té el mateix valor que una sentència judicial i és d’obligat compliment.
Els primers casos sobre els quals s’ha dictat un laude han estat contra empreses de telefonia. Destaca que el 74,2% dels arbitratges de consum celebrats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya durant el 2010 van ser de temes relacionats amb telefonia i internet. Altres sectors objecte d’arbitratges van ser els relacionats amb l’energia (7,9% dels laudes) i els aparells d’ús domèstic (4,1%).
L’OCIC Maresme va entrar en funcionament el 9 de febrer de 2010. Des de llavors ha tramitat 691 reclamacions, 36 sol·licituds de mediació i 28 queixes, a més d’atendre 793 peticions d’informació.
marina360 és el nom resultant de la integració de tres60.cat en l'estructura empresarial de Ràdio…
Aquesta setmana -dimecres concretament- comença el nou cicle de tallers adreçats a emprenedores i emprenedors…
Escolta-ho aquí: Vols rebre el podcast notícies360 gratuïtament al teu mòbil? L'enviem cada dia a…
Aquest 2022 tampoc hi haurà Carnaval de la Costa Brava Sud per la pandèmia. Ho…
Diverses famílies de blocs ocupats a Santa Coloma de Farners critiquen que se'ls ha tallat…
Passatgers arribant a l'aeroport de Girona. Foto: Aleix Freixas/ACN El nou pla director de l'aeroport…