Prop de 90 estudiants de 4rt d’ESO de l’institut de Sant Andreu de Llavaneres duen a terme uns tallers per aprendre els seus drets com a consumidors i els passos a seguir per a fer les reclamacions, acte que s’emmarca dins de la Setmana Cultural que l’Institut de Llavaneres organitza anualment. A més, se’ls assessora sobre la figura del consumidor i les garanties dels productes i serveis que consumeixen.
El taller pràctic Fem un cop d’ull al consum consisteix en tres sessions d’una hora i mitja a l’institut del municipi. A les jornades, un tècnic de l’Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona explica als estudiants quins són els drets que tenen com a consumidors davant de supòsits que es poden trobar els joves de la seva franja d’edat, com tramitar els fulls de reclamacions i quins organismes defensen els seus drets.
La diputada de l’Àrea, Dolors Gómez, i el Coordinador pedagògic de l’institut de Sant Andreu i organitzador de les Jornades Culturals, Carles Amat, han coincidit en la “bona acollida” dels tallers per part dels estudiants −d’entre 15 i 16 anys− “que han estat encantats”. La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i l’Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona són els organitzadors.